L´acte de cuinar, per exemple, suposa alguns sabers concernents a l´us del foguer, com encendre´l, com graduar la flama a més o menys, com emfrontar-se a certs riscs, bé que remots, d´incendi, com harmonitzar els diferents condiments en una síntesi saborosa i atractiva. La práctica de cuinar prepara el principiant, ratificant alguns d´aquells sabers, rectificant-ne d´altres, i possibilitant que esdevinga cuiner.
La reflexió crítica sobre la práctica es torna una exigència de la relació Teoría/Pràctica sense la qual la teoria pot convertir-se en xerrameca y la pràctica en activisme.
PAULO FREIRE (2003). No hi ha docència sense discència . Pedagogia de l´autonomia. Xàtiva. Edicions del Crec i Denes editorial.
dimecres, 3 de març del 2010
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La Formació Professional.
Tiene por finalidad preparar a los alumnos y las alumnas para la actividad en un campo profesional y facilitar su adaptación a las modificaciones laborales que puedan producirse a lo largo de su vida, así como contribuir a su desarrollo personal de una ciudadanía democrática.
Y algunos de sus objetivos son:
- Aprender por sí mismos y trabajar en equipo, así como formarse en la prevención de conflictos y en la resolución pacífica de los mismos en todos los ámbitos de la vida personal, familiar y social. Fomentar la igualdad efectiva de oportunidades entre hombres y mujeres para acceder a una formación que permita todo tipo de opciones profesionales y el ejericicio de las msimas.
- Desarrollar un identidad profesional motivadora de futuros aprendizajes y adaptaciones a la evolución de los proceoso productivos y al cambio social.
- Afianzar el espíritu emprendedor para el desempeño de actividades e iniciativas empresariales.
Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. (BOE nº 106, de 4 de mayo de 2006)
Y algunos de sus objetivos son:
- Aprender por sí mismos y trabajar en equipo, así como formarse en la prevención de conflictos y en la resolución pacífica de los mismos en todos los ámbitos de la vida personal, familiar y social. Fomentar la igualdad efectiva de oportunidades entre hombres y mujeres para acceder a una formación que permita todo tipo de opciones profesionales y el ejericicio de las msimas.
- Desarrollar un identidad profesional motivadora de futuros aprendizajes y adaptaciones a la evolución de los proceoso productivos y al cambio social.
- Afianzar el espíritu emprendedor para el desempeño de actividades e iniciativas empresariales.
Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. (BOE nº 106, de 4 de mayo de 2006)
Cualificació Professional.
El conjunto de competencias profesionales para el empleo que pueden ser adquiridas mediante formación modular u otra formación, sí como a través de la experiencia laboral.
(Cabrerizo, Rubio y Castillo)
Catàleg de les Cualificacions Professionals
(Cabrerizo, Rubio y Castillo)
Catàleg de les Cualificacions Professionals
Tots els estudis de Formació Professional.
Cicle Formatiu de Grau Mitjà Tècnic en Cuina y Gastronomia.
Primer curs:
Preelaboració i conservació d´aliments.
Tècniques culinàries.
Processos bàsics de pastisseria y rebosteria.
Seguretat i higiene en la manipulació d´aliments.
Formació i orientació laboral.
Segon curs:
Ofertes gastronómiques.
Productes culinaris.
Postres en restauració.
Empresa i iniciativa emprenedora.
Formació en Centres de Treball: 380 hores.
Quines ocupacions pots exercir:
Cuiner. Cap de partida. Empleat d´economat d´unitats de producció i servici d´aliments i begudes.
Preelaboració i conservació d´aliments.
Tècniques culinàries.
Processos bàsics de pastisseria y rebosteria.
Seguretat i higiene en la manipulació d´aliments.
Formació i orientació laboral.
Segon curs:
Ofertes gastronómiques.
Productes culinaris.
Postres en restauració.
Empresa i iniciativa emprenedora.
Formació en Centres de Treball: 380 hores.
Quines ocupacions pots exercir:
Cuiner. Cap de partida. Empleat d´economat d´unitats de producció i servici d´aliments i begudes.
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